Ako se ne reaguje, virus napada srce

Ne ignorišite prehladu - ako se ne reaguje virus napada srce

Jedna od najvećih grešaka koju svi pravimo je ignorisanje prehlade i gripa. Vlada, naime, mišljenje da to nisu opasne bolesti, ali ono što mnogi ne znaju je da, ukoliko ove viroze ne preležimo kako treba, mogu da naprave pakao u našem organizmu.

virus srceVirus gripa je ubio više ljudi nego HIV, Foto: Aleksandar Dimitrijević

Naime, sve viruse treba da shvatamo ozbiljno, jer su potencijalno vrlo opasni, a nažalost ponekad dovode do smrtnog ishoda, kao u slučaju nedavno preminulog dvogodišnjeg Mateje Mitića. Nezvanični obdukcioni nalaz pokazao je da je dečaku virus napao srčani mišić.

Koliko grip može da bude opasan, potvrđuje za „Alo!“ i virusolog Dragan Mitrović, koji kaže da je taj virus ubio više ljudi nego HIV.
- Idealno bi bilo kada bismo svi mogli da natenane odbolujemo. Naročito bi za decu bilo poželjno kad bi nakon prehlade i gripa mogla još neko vreme da ostanu kod kuće, da se ne vraćaju odmah u kolektiv. Preporuka je da nakon poslednjeg dana temperature dete ostane još sedam do 10 dana kod kuće. To je, međutim, u praksi teško izvodljivo. Ono na šta bi roditelji trebalo da obrate pažnju je rad srca. Normalno je da je ubrzan ukoliko dete ima temperaturu, ali ako se to dešava i mimo temperature, dete treba obavezno odvesti kod lekara - savetuje doktor Mitrović.

Mirovanje je najvažnije

- Kod virusnih upala srca jedina terapija je mirovanje, oko mesec dana, kao i izbegavanje velikog fizičkog napora. Bez mirovanja nema ništa. Zato je veoma važno da se i svaka viremija dobro odleži. Tačno je da živimo brzo i mnogi će reći da nemaju vremana da budu bolesni, ali ljudi treba da znaju i da virus gripa može da napadne srce - napominje doktorka Nevenka Raketić.

Najveći problem kod virusa je što odgovarajuća terapija ne postoji. Zbog toga je veoma važno, prema rečima zdravstvenih radnika, da se uzdržimo od fizičkih aktivnosti i na taj način damo šansu organizmu da se izbori sa virusom, jer ćemo mirovanjem pomoći i našem srcu.
Pedijatar Nevenka Raketić kaže da je veoma teško dijagnostikovati da li je virus napao srce, jer su simptomi vrlo slični kao kod obične prehlade - povišena temeratura, malaksalost, otežano disanje.

- Ako sve ovo traje danima ili se pojavljuju simptomi poput bolova u mišićima, brzog zamaranja, aritmije i tahikardije, obavezno treba posetiti lekara, jer samo lekar može da dijagnostikuje ubrzan i nepravilan rad srca - objašnjava doktorka za „Alo!“ i dodaje da je dijagnozu moguće uspostaviti tek nakon EKG-a i rendgenskog ili ultrazvučnog pregleda srca.

Alo, 05. Mart 2016, br. 2883,  str. 20